Dag 6 - Reisverslag uit Vary, Oekraïne van Werkgroep Gipsy Mission Scherpenzeel Scherpenzeel - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Vary, Oekraïne van Werkgroep Gipsy Mission Scherpenzeel Scherpenzeel - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Gipsy Mission Scherpenzeel

Blijf op de hoogte en volg Werkgroep Gipsy Mission Scherpenzeel

13 Augustus 2011 | Oekraïne, Vary

Lieve Allemaal,

Ik ben eindelijk in de gelegenheid om jullie ook eens mijn verhaal te vertellen. Ik zal me eerst even voorstellen: Ik ben Joury de spin en ik trek aleen week met ze mee, overal waar ze heen gaan. Mijn belevingen van vandaag wil ik dan ook graag met jullie delen.


De herrie begon vandaag zowaar een uur later, ik wist niet wat me overkwam.Toen iedereen om negen uur aan het ontbijt zat, hoorde ik dat ze heerlijk een uurtje langer mochten blijven liggen. Het ontbijt was trouwens erg lekker, brood met gebakken ei, kaas, tomaat, paprika, worst en yoghurt en natuurlijk koffie en opgewarmde AA-drank, wat dit keer erg lekker was, jammer dat die ene hollander, Martin genaamd, dit allemaal moet missen.

Toen ze om half tien klaar waren met eten, duurde het nog een eeuwigheid voordat die gekke mannen eindelijk aankwamen. Na een potje schieten op de basket, wat uiteindelijk gewonnen werd door de meiden, konden ze eindelijk vertrekken naar de nursery. Hier gebeurde zoiets geks, de meiden hard bezig om gaten te boren in de grond en de mannen beetje rondjes lopen om het afval dat op de grond lagte verzamelen en daarna te verbranden. Toen dat werk gedaan werd kwam iedereen tot rust met een ijsje.

Daarna gingen Jeroen en Jan toch hard aan het werk en de rest ging terug naar het huis van mama Madouska om uit te rusten. De rust keerde weer terug in huis, al was het maar van korte duur, want om twee uur stond de lunch klaar. Dit keer bestond de heerlijke lunch uit vette aardappelsoep en nasi, jammie jammie. Daarna moest ik al weer snel in de benen, anders was ik ze alweer kwijt. Zo snel verplaatsen zij zich iedere keer. Deze keer gingen ze, nadat ze hun spullen hadden ingepakt, naar de rivier. Sommige gingen zelfs in het ijskoude water zwemmen. Ik vond het toch wel knap van Martine, Martine en Herman. Ik zou het ze niet nadoen.

Help, toen moest ik kiezen, want de groep splitste zich. Ik was moe, dus ik bleef lekker bij de rivier liggen bij Martine, Martine, Jeroen, Herman en Inge B. Zij waren wel eenbeetje saai, ze lagen maar te liggen, te lezen, muziek te luisteren en verder gebeurde er niet zoveel. Nadat de rest weer terugkwam van het wandelen werden de voorbereidingen voor de bbq getroffen. Papa Beer stak het vuur aan, Mama,Julia en nog een vrouw van de nursery gingen de groente snijden en al gauw lagen er aardappels, worst en vet in de pan te pruttelen boven het vuur. Het duurde niet lang of iedereen kreeg een bordje aangereikt met al deze lekkernijen.Daarna was het de buurt aan de kip om gaar te worden. Iedereen zat lekker te smikkelen en ik kon af en toe ook een hapje mee pikken.

Toen alles bijna op was, kwam Inge vdW samen met de dochter en schoonzoon van mama ook aanlopen. Ik hoorde later dat ze zich niet helemaal lekker en was heerlijk naar dromenland geweest. Ze kwam weer helemaal fris terug, en ook kwam ze terug,omdat ze de groep miste en het te stil was in het lege huis. Wat ik erg raarvond, want al mijn spinnenvriendjes waren daar nog. Toen ook zij haar eten ophad, kregen ze nog een lekker toetje, cake met kaasmengel er tussen.

Het werd al gauw donker, waardoor ze moesten gaan opruimen en even later werd Breun gebeld door Jurjen van Noord en Eunika dat zij de Oekrainse grens over waren na 2.5 uur en of hij ze wilde ophalen bij de grens. B1tweentjes!

Ik ben benieuwd naar deze nieuwe herrieschoppers. Altijd leuk nieuwe hollanders erbij. Iedereen werd snel in het busje en in de gele skoda geladen om huiswaarts te gaan. Daarna waren ze opeens allemaal verdwenen, ze hebben hun bed wel heel vroeg opgezocht. Ze hadden zo hard gewerkt de afgelopen dagen, dat ze hun uiterste bereikt hebben. Dus ik wens ze een goede nachtrust toe en hoop morgen weer met ze mee te kunnen reizen.

U allen ook al vast slaap lekker.

Met groetjes vanJoury de spin

ps. Ik heb nog opgevangen dat Herman hier blijft en al kennis heeft gemaakt met zijn nieuwe pleegouders, namelijk papa Beer en mama Madouska.

(ook de groetjesvan Inge en Inge)

  • 14 Augustus 2011 - 11:03

    Hetty:

    Hoi allemaal,
    Wat een leuk spinne verhaal!
    Gezellig dat jullie in het verre Oekraine visite van Jur en Eunika kregen.
    Vandaag kerkgang? Of hebben jullie daar vrijaf van nu Ton weer bij ons is?
    Maak er met zijn allen een leuke dag van, morgen nog 1 dag van werken en dan gaat het al weer huiswaarts.

    Groeten, René, Jaccolien en van mij.

  • 14 Augustus 2011 - 12:31

    Wytske En Judith:

    Halo lieve Inge,

    We hopen dat je blij bent en snel thuis komt, want we missen je een beetje heel erg! We vinden je heel erg lief! En hopelijk geniet je nog van de rest van je vakantie ;D Hoe ging het allemaal vandaag?

    Groetjes Wytske en Judith (L)

  • 14 Augustus 2011 - 19:39

    Jan:

    Hoi allemaal,

    Ik hoop dat julie een goede dag gehad hebben gehad, en ik hoop dat de zieke weer snel opknappen en dat jullie nog kunnen genieten van de laatste dagen.

    Ik wens jullie alvast een goede terugreis toe, en ik hoop jullie woensdagavond hier te ontmoeten!

    Groeten uit Woudenberg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oekraïne, Vary

Werkweek jongeren Oekraïne

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2011

Gearriveerd in Woudenberg

16 Augustus 2011

Dag 9: Terugreis

15 Augustus 2011

Dag 8: maandag 15 augustus

14 Augustus 2011

Dag 7: Zondag 14 augustus

13 Augustus 2011

Dag 6
Werkgroep Gipsy Mission Scherpenzeel

Actief sinds 21 Juni 2010
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 56686

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2012 - 16 Augustus 2012

Werkweek jongeren Oekraïne 2012

08 Augustus 2011 - 17 Augustus 2011

Werkweek jongeren Oekraïne

13 Augustus 2010 - 21 Augustus 2010

Werkweek jongeren Oekraïne

Landen bezocht: